tisdag 5 juni 2012

jag ställer dig idag inför liv och död. välj då livet!


på tal om det där om att vara snäll mot sig själv. välja vad som är värt något. se underhudsfett som ett betyg på att man väljer att leva istället för att vara en levande död.. och ja allt sånt där... så skrev en av mina absoluta favoritbloggerskor, carolina, en sån fin sak idag.
jag citerar:
"kom ihåg: ät det DU vill äta. du har ett val, varje gång. välj dig själv, välj livet. vad vill du minnas av den här tiden, av den här perioden av ditt liv? välj lycka, och var snäll emot dig själv ♥ "

åh! jag lyssnar och tar till mig, när man själv är i en uppåtgående, bra spiral så blir man liksom ännu mer peppad när man vet att andra gör samma vandring, och har samma vilja att göra kloka val. vi måste stötta varandra vänner, inte dra ner varandra. vad sådana här ord ger mig mycket mer än bloggar om hur man ska slimma kroppen i toppform.
för vems skull ska jag slimma min kropp och må psykist dåligt? bli trött och ledsen och orkeslös?
nä, skitisamma då, jag kommer aldrig se ut som nån himla bikinimodell. men däremot vill jag sprida pepp och glädje.


amen på den.
kärlek! /ia



1 kommentar:

mamma sa...

Bra!!!