torsdag 14 juni 2012

save us, save me.


imorgon är det fredag och det är student.
jag ska jobba på dagen och där har vi alltid fredagsfika på fredagsförmiddagarna. och sedan ska vi ha fika med kakbuffé på eftermiddagen. och sen när jag slutat ska jag runt på åtminstone tre studentmottagningar. på kvällen ska jag nog kika fotboll med ett gäng vänner.

åh, vilken nice dag kanske ni tänker. jo visst, det ska bli kul, fullt upp och sånt gillar ju jag. men ni som verkligen känner mig fattar väl kanske mina andra känslor också. rädsla, ren och skär rädsla. jag har varit rädd för denna dagen i flera veckor. av den stilla anledningen att jag bävar och undrar hur högt ångestnivån kommer ligga på imorgon kväll. hur många timmar, dagar, veckor, månader i efterhand jag kommer kunna spela upp för min inre syn hur mycket jag ätit och banna mig själv för min dåliga karaktär och för att jag får skylla mig själv att det blir som det blir.
(ja för sånt kan jag. jag kan tillexempel berätta för er vad jag åt på min egen student, 5 år och 1 vecka senare. varje gång jag äter en fikabit etsar det sig fast i mitt minne i år framåt. det är när man inser sånt som man känner sig o-frisk. som man inser att det kanske är ok att känna sig helt utpumpad i huvudet och slut i själen ibland. )

men nä, ingen negativ inställning. jag SKA försöka njuta. det SKA bli mindre och mindre av sån här rädsla och mer och mer umgänges-livsnjutarglädje i mitt liv. jag SKA bli allt snällare och snällare mot mig själv. jag SKA må mindre och mindre dåligt av ät-tankar. jag måste bestämma mig för att må bra istället för att må dåligt, jag måste välja goda tankar.

jag är på rätt väg. jag SKA, jag VILL.

njut av dagen studenter! det gjorde jag...faktiskt! 
 kärlek! /ia

Inga kommentarer: