måndag 11 juni 2012

skyll dig själv, inget händer här. men det gör ingenting om dina händer är här.


också en gammal dikt. eftersom jag aldrig skriver något nytt, tyvärr. 


men också en aktuell känsla. av att man ibland blir trött på att aldrig får vara förstahandsalternativet. även om man har en massa fina vänner och bekanta...

du säger att jag är fin – men vad spelar det för roll när det är någon annan du kysser?
du säger att jag är smart – men vad spelar det för roll när du inte lyssnar på vad jag har att säga?
du säger att jag är värdefull – men vad spelar det för roll om du inte är här när jag gråter?
du säger att jag är snäll – men vad spelar det för roll när jag inte får vara din bästa vän?
du säger att jag är vacker – men vad spelar det för roll när jag inte alltid får vara i ditt blickfång?
du säger att jag går att lita på – men vad spelar det för roll när jag inte får veta alla dina innersta hemligheter?
du säger att jag är en äkta vän  - men vad spelar det för roll när det inte är med mig du spenderar all din tid?
du säger att jag är bra –men vad spelar det för roll när du lämnar mig ensam?
/ ia, -11.


förresten vill jag också bara meddela att jag är lite mer back-on-track idag än igår. har sovit ordentligt och vet vad som är värt att satsa på. kan be och fokusera. kan önska att inte se honom som gör mig distraherad. kan känna sån tacksamhet till Gud för det liv jag lever. för mat på bordet, kläder, tak över huvudet, för ett fritt land med fria tankar och fria val. kan ärligt säga: ske i din vilja Gud. kan uppriktigt önska att få finnas till för andra människor.
det känns SÅ bra!
nu går jag och jobbar, 13.30-21.30. så ha det så kul ni som får se sveriges match ikväll. hmfp! ;) 

kärlek! /ia

Inga kommentarer: