fredag 1 juni 2012

mat-orgie


sådant som jag verkligen gillar att sätta tänderna i och som får mina smaklökar att jubla:
  • brieost
  • turkisk yoghurt
  • choklad
  • sallad med fetaost/salladsost och majs
  • (perfekt) kokta ägg på finn crisp och kaviar.
  • skärgårdssill
  • avokado med salt och kvarg/keso
  • cole-slaw sallad
  • räkor
  • vitkålsstuvning och korv
  • fil med lingonsylt
  • biffar
och kaffe, kaffe, kaffe såklart.
och kanske det glammigaste av allt: blodpudding. haha;)

aja, listan skulle kunna göras lång. jag gillar mat. faktiskt!

-----------------------------------------------------------------
idag har jag ägnat lediga dagen åt sådana där grejer som vuxna människor visst gör när de är lediga. tvättat, dammsugit, handlat.
men även legat ute och halvslumrat i solen på balkongen.

snart ska jag på skivstång-kondition och sen ikväll ska jag nog på konsert med Simon Ådahl i Centrumkyrkan. Kl 19. kom du med!
kärlek! /ia.

Inga kommentarer: