fredag 28 juni 2013

sagt i vår. av KarinLena-MariaKristina :)

- Vad hade man blivit för sorts människa om livet alltid var enkelt?

- Ännu en kliché: Ny dag, nya möjligheter

- Inga förväntningar, ingen besvikelse..

- Efter regn kommer solsken

-Tårar syns inte i regn?

- De dagar man känner noll oro och bara FRID. När man faktiskt förmår lägga ALLT i Guds händer och vid Jesu fötter. #äkta frihet

-När man inte känner sig stark i psyket väger det faktiskt upp att känna sig stark i kroppen #hälsa

- Hittade en plånbok på bussen och tog pengarna...eller NÄ det gjorde jag ju inte eftersom jag är snäll som en liten ängel.

-Man får inte tänka så mycket på livet att man glömmer att leva det.

- Jag LEVER, inte bara överlever. 'Jag har kommit för att ni ska ha liv, och liv i överflöd'. Glad och tacksam är jag för det.

- Jag ÄR. Här och nu. Närvarande. Njuter tacksamt av det fina. Tack Gud för det, du har en plan.

- Får öva på att få bort overklighetskänslan: Jag förtjänar inte att ha det såhär bra. #kärlek

- När två blir ett.... är man då föralltid endast halv när den andra inte är närvarande? #kärlek

- jag är tacksam att jag har ett jobb att gå till. som är givande, roligt och med goda arbetskamrater.

- Man får ofta så mycket mer gott än vad man förtjänar. Välsignelse. Vi är rikt materiellt välsignade i Sverige, låt oss ta till vara på det.

- ikväll ska jag undervisa i kyrkan om pengar, konsumtion, miljö. vad jag har gjort idag? shoppat kläder. #intehellersåkristuslik

- när det man har är så bra att man blir livrädd att förlora det. #kärlek

- man behöver inte alltid vara hurtig och duktig. ibland går man bara hem från jobbet och dör lite i soffan

- om jag fortsätter att träna med den här intensiteten samtidigt som jag äter ordentligt misstänks att jag snart kommer ha en röv som Anja Pärsson

- Godmorgon. Gud var med och välsingna denna vecka. Amen.

- Det enda att göra mot dåligt humör och enormt godissug: Konditionsträna :)

- 'Var ska man lägga näsan om inte i blöt?'

-Utegym!

- Sommarvärme!

- Hårdträning, sol, kaffe, vänner och pussar inom ramen av några timmar...Det gör mig glad!

- Vad jag försöker lära mig här i livet: att inte ge upp eller tappa modet vid minsta lilla motgång.

- Tack Gud för livet, våren, glädje, frihet, friskhet och kärlek!


kärlek! /ia

Inga kommentarer: