onsdag 5 juni 2013

You're not alone in this

jag tänkte bjussa på två citat jag gillat lite extra mycket de senaste dagarna.

det första kommer från en av mina allra största förebilder/inspirationskällor, Moder Theresa:

' If you can't feed a hundred people, then feed just one '

(det lilla gör skillnad. man kanske inte kan rädda hela världen, men man kanske kan rädda någon ).

det andra citatet, kommer från mig själv, haha. (hur självgod är man inte om man citerar sig själv???  - men tycker ju faktiskt att jag kan formulera och klämma ur mig nått klokt då och då)

'Man får inte tänka så mycket på livet att man glömmer att leva det '

och jag ligger ju i riskzonen jämt. hur sjutton kan man tänka så mycket på livet hela tiden? ibland på gott, ibland på ont. 


kärlek! /ia

Inga kommentarer: