torsdag 27 juni 2013

happy ending

alltid om jag känner mig ledsen, orolig, nedstämd, arg, upprörd, ensam, över-tänkande, utmattad....vadsomhelst som kan vara negativt, så mår jag bättre när jag får komma till jobbet.

varför det? jo jag har bra arbetskamrater. får träffa trevliga patienter. men framförallt tror jag det är detta: jag får lyfta blicken från mig själv, mitt eget liv och ta del av andras. koncentrera mig på andra istället navelskåda mig själv. jag får vara till hjälp och nytta. det känns meningsfullt. man blir sysselsatt.

just detta att få vara till betydelse för andra tror jag är oerhört viktigt och något alla borde prova på.

tack för jobbet! tack arbetskamrater och tack Gud som ser till att jag har ett jobb och hamnade på en sån sjukt (hehe - ordvits) bra avdelning.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: