fredag 1 april 2016

Känslor

Jag hade en idé, mest för min egen skull, att ha någon slags tema igen, en månad här på bloggen. För att liksom få igång mig att skriva, och om jag har ett tema att hålla sig till så är det ju enklare. Förut har jag ju till exempel haft tacksamhets-månad eller ge-bort månad i samband med min adventskalender nu i december.

Min plan för april var att varje dag, kort eller långt, beskriva lite vad jag känt för känslor under dagen som gått. Det blir lite som en dagbok för mig själv, ibland kan det väl vara bra att analysera sig själv lite tänker jag? Jag tänkte också att det kunde vara intressant eftersom jag ofta tycker att april kan vara den jobbigaste och känslosammaste månaden på hela året. Då kan jag dels liksom bearbeta lite känslor (även om jag såklart inte kommer skriva om precis allt här) och också gå tillbaka senare och kanske jämföra med en annan månad på tex. hösten och se om det skiljer sig något.

1 april:
Nu har jag inte jättemycket tid att skriva så mycket om mina känslor just idag men jag kan ändå säga att det varit lite sådär vår-typiskt för mig. En pendling mellan att vara avslappnad, lugn, lite trött och glad till att känna mig rastlös, stressad, orolig, lite fundersam.... och får liksom tala mig själv till rätta ibland för att jag inte ska bli alldeles nipprig... Ja, ibland är det lite jobbigt med våren, speciellt när den sammanfaller med situationer som i vanliga fall också gör en lite rastlös och orolig. Som att jag tappar bort det där stabila i mig själv...

MEN det har överlag varit en bra dag. Jag har varit ledig och andats ut, tagit det lugnt, fixat ärenden, tränat, lagat matlådor, bakat etc. Fått mycket fixat helt enkelt och det är ju en skön känsla.

Förhoppningsvis på återseende imorgon.




Kärlek! /ia

Inga kommentarer: