onsdag 27 april 2016

26 och 27 april: Glad (jag tror att det har vänt nu)

Igår var jag glad. Eller blev glad, av det dagen hade att erbjuda. Jag två vänner hade bestämt att vi ville ut i skogen och för att ha lite friluftsliv, så sagt och gjort, vi packade ryggsäckarna, drog på fjällrävisarna till byxor, kängor på och sen var vi kittade för skogen. På grund av lite tidspress så blev det ingen vandring men däremot åkte vi upp till Källslätten och lagade oss lunch där.
Ska inte babbla så mycket om vad vi gjorde, det är ju att beskriva känslan jag vill åt.

Känslan av frihet när man får vara i naturen. Känslan av glädje när man är tillsammans av vänner som oftast får en bubbla av skratt. Smaklökarna som dansar av glädje när man får äta mat som är lagad över öppen eld utomhus. Känslan av att det här är något jag vill ha mer utav, ens rätta element liksom. Precis som jag känner att vissa grejer inte är min grej så känner man ju när man blir äldre åt vilket håll man vill sträcka sig i livet. Naturen, vandringar, överlevnad, att ha styrka och uthållighet, både fysiskt och mentalt..... ett område där jag är en riktig nybörjare men jag VILL mera. Kul! :)



Idag... är jag en seg kola in i hjärnan. Varannan natt jobb och däremellan ledigt har väl inte gjort susen för kropp och knopp men nu har jag klivit av nätterna för den här gången så jag hoppas det blir ordning och reda på torpet snart igen.

Men jag är i alla fall väldigt glad i livet nu, tror den där vårdeppigheten haft sin värsta period och att det vänt nu, och det känns himla gött. Har sörjt färdigt att vintern är slut och ser istället fram emot massa roliga saker som vår och sommar säkert har att erbjuda.
Fint när livet får vara sådant och tacksam är jag.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: