söndag 3 april 2016

3 april: Glädjen; delad och splittrad

Detta har framförallt varit en dag när glädjen stått i fokus då en av mina bästa vänner har döpt sig idag. Dopet är ju verkligen en av kyrkans högtidsstunder och största festögonblick, när någon verkligen bestämt sig och tar klivet att följa Jesus. Och att då dessutom få vara lite delaktig i detta och att känna så starkt för personen i fråga, såklart att man blir glad.
Jag blir glad för mig egen del för att det liksom ger min personliga tro en liten knuff och 'upp-peppning', då jag ibland känner mig lite loj och ljummen. Men framförallt är det ju glädje för att jag fick dela den här dagen med Linnea, och alla i församlingen, och delad glädje är ju dubbel glädje.

Att det även kan kännas som en splittrad glädje får jag skriva om en annan dag...

Och senare på dagen vart det en annan sorts glädje också: snowboardglädjen. Solglädjen. Att dela ett intresse med vänner-glädjen. Flyga i hopp -glädjen. Klara av saker man inte klarat förut -glädjen.

Min fina vän

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: