onsdag 20 april 2016

19 april; Tacksamhet

Gårdagens inlägg, som inte blev postat pga. för trött på kvällen;
Idag har jag kanske inte varit på topp fysiskt, ganska trött och med en del huvudvärk, men annars så har dagen varit bra.

En av de känslorna som varit mest påtagliga kanske är tacksamhet. Tacksamhet för att ha dagar att vila på, att det är okej att vara trött när det faktiskt finns dagar och tid för återhämtning där man inte måste göra något speciellt, utan kan sova, vila, äta, andas, dricka kaffe, läsa, promenera, träffa vänner. Jag är också tacksam för just vänner, bland annat Linnéa, som jag träffade idag. Förmånen att få ha vänner, bra vänner, som man blir glad av och ser fram emot att få träffa, som man känner att man får energi av istället för att göra av med den. Förmånen att ha vänner som man kan prata om viktiga, och mindre viktiga, saker med.
Jag är tacksam, trots allt, för våren och solsken. För att det börjar bli grönt och att solen värmer skönt på min hud när den är framme. Årstidernas växlingar är ju nått av det mest fantastiska i det här fina Sverige-landet vi bor i.

Annan annan sak som jag är tacksam för för Sverige och för egen del är att vi som troende kan och får samlas tillsammans utan att det är med risk för våra liv. Att vi kan ha samlingar och be tillsammans utan att det är förbjudet eller olagligt och utan risk för straff eller misshandel. Jag är också tacksam för bönens kraft och tron på en Gud som är större än vad min tankebegränsning kan nå och som kan utföra mer saker än vad jag kan förstå med mitt ytterst mänskliga förstånd. Att samlas och be tillsammans ger styrka och kraft. Jag är så tacksam för min församling med så många fina människor.

Vårfotona är uppe på väggen nu

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: