tisdag 5 april 2016

5 april: Arbetsglädje

Jag tycker om att arbeta. Jag tycker om att vara på sjukhuset. Jag tycker om att möta människor och omges med kollegor som tycker på ungefär samma sätt. Jag tycker om att lära mig nya saker och känna att jag behärskar olika saker på ett bra vis. Jag tycker om att få lyssna till människors olika problem. Jag tycker om blod och sår och annat sånt där spännande grejsimojs. Och en blandning av massa sådana där spännande grejer får man ju vara med om som sjuksköterska.

Och dessutom tycker jag om att vara på jobbet för att då finns det inte så mycket tid till att tänka på annat. Inga djupa funderingar, inga tvivel, inga jobbiga tankar. Då bara är jag där jag vill och ska vara och gör det jag vill och känner mig ämnad till att göra. Att vara någotsånär på rätt plats i livet. Jag tycker om den känslan. Förhoppningsvis kan Gud använda det där, mitt 'kall' på ett bra sätt, att det kanske kan få betyda mer än vad jag faktiskt anar just nu. Jag hoppas det.
Glad och tacksam är jag i alla fall för att jag har en bra arbetsplats att gå till.

Falu Gruva för några veckor sen...

...och långt därborta kan man ana Falu Lasarett, min arbetsplats.


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: