måndag 4 april 2016

4 april: Omotiverad

Dagen idag har varit helt okej, men den känsla som nog mest präglat dagen har varit att jag känt mig lite trött, seg och omotiverad. Men jag vet ganska bra vad det beror på; för lite sömn de senaste dagarna, framförallt att jag lagt mig försent om kvällarna, tycker egentligen att den absolut bästa sömnen är när man lägger sig i tid. Och ändå lyckas det bli lite för sent jämt?

Det är häftigt egentligen, hur psyket och kroppen hänger så tätt ihop. Jag tycker jag ser det tydligt hela tiden i min egen kropp och det är fränt när man lär sig tolka kroppens signaler. När jag är trött, sovit för lite, inte tränat pulshöjande träning på länge, ätit för dåligt... ja, då märks det direkt på humöret.

Så ja, det är väl inte så konstigt kanske att omotivation (eget hittepå ord) varit lite av dagens tema. Och även om det inte är någon katastrof direkt så är det ju inte det mest nice-igaste känslan heller.
Gick min första dag på min inskolning på öron-näsa-hals mottagningen idag, lite som att vara ny på jobbet, även fast det är samma klinik och man känner igen en del saker. Det var intressant men känner att jag kanske borde ha engagerat mig lite mer. Varit lite mer alert, på språng, öppen för ny kunskap. Får försöka lägga mig tidigare ikväll så kanske jag skuttar runt som en duracellkanin imorn. Eller inte ;D

Och ja, omotivationen har hängt med på andra områden också. Omotivation med träningen (fast jo, gick ju och tränade ändå men kanske inte var allra mest peppigaste passet) och omotivation att äta nyttigt, Som tur var fanns det inga onyttigheter att tillgå på eftermiddagen när suget var som allra störst. Tur för mig, hehe.
Lite omotiverad till det mesta annat också, som att bry mig om saker jag borde göra, att vara en snäll och glad tjej som vårdar sin kärleksrelation och sånt. Det är typiskt mig när jag börjar bli trött och gnällig att börja leta brister hos M när det kanske är mitt eget beteende jag borde se över. Kanske nån som känner igen sig i det? Tur att man är liiiite medveten om det iallafall så att de inte hoppar de värsta otrevliga grodorna ur ens mun i alla fall....

Nu kanske det här låter som jag haft världens depp-dag. Så är det inte. Lite seg i skallen bara. Tror John Blund kommer få en lätt match med mig ikväll :)

Trött men glad. Typ. 

Puss på er fina.
Kärlek! /ia

Inga kommentarer: