måndag 25 april 2016

25 april: Två öron och en mun

Tankar för dagen:
Det är svårt att ta plats om man inte ges den. För mig är det så i alla fall. Och jag vet inte om det är omgivningen som är ansvarig eller jag själv. Kanske mest jag själv? Om man inte ges plats kanske man aktivt måste ta den. Men jag är så dålig på det. Tänker och tror väl på något vis att andra människor är som jag själv, villiga att lyssna till andra, är aktivt frågande, intresserade och lyssnar.
Kanske är jag för laidback? Men det är ju jag.
Men ibland gör det lite ont när man känner sig överkörd, eller inkörd i ett hörn. Blir den tysta, tråkiga som inte säger något, för ska man säga något så måste man armbåga sig fram. Mina armbågar är så ovassa de kan bli? Kanske inte egentligen ett dåligt personlighetsdrag, men ibland blir man ju liksom lidande av det.

Tycker bäst om mindre sammanhang, smågrupper, två och två. Då kanske munnen öppnas lite i alla fall.
Men jag tycker väldigt mycket om att lyssna också. Tur är väl det....

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: