onsdag 6 april 2016

6 april: Skör med lite inslag av endorfiner

Hur har känslorna gått idag?
Jo, delvis har jag känt mig lite skör. Sådär att det nästan varit nära till gråt, utan anledning alls egentligen. Jag har känt mig tvivlande och ifrågasättande. Till mig själv, min förmåga, till livet jag lever, valen jag gjort, det jag tror på och det jag inte tror på.

Men jag har också känt mig glad och avslappnad. Haft en bra inskolningsdag på mottagningen där jag känner att jag kan liite mer än vad jag kunde för någon dag sen iallafall.

Och sedan liksom vände det. Träffade på Micke och hans bror en snabbis efter jobbet och jag fick någon sorts mer lugn efter detta. Tränade spinning på Friskis och efter det kände jag mig framförallt vääääldigt hungrig. Och trött och slut. Men även nöjd. (Och kände mig väldigt tacksam sådär när jag fick äta mat efter det där superhungriga. Tänkte på dem som inte har förmånen att ha det så. Som är så där superhungriga som jag var men inte får äta sig mätta. Stackrarna! Man är inte sig själv när man är hungrig)
Och nu till kvällen har nog måendet präglats en del av endorfiner för jag känner mig som mitt bra-iga jag: Nöjd, lugn, glad, positiv, förlåtande och snäll.  Ängelglorian tillbaka på sin plats alltså :)

Ska göra ytterligare ett försök att komma i säng i tid, vilket inte brukar gå så bra. Men här med säger jag godnatt i alla fall.

En annan dags mat...

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: