onsdag 1 januari 2014

a new beginning



året har, på ett sätt, inletts på allra bästa tänkbara vis.

jag tror att jag har landat, hittat balansen, återfunnit ia (den riktiga varianten) och lämnat den där gråtklumpen bakom mig. den hörde till 2013 men nu är det ett nytt år. en ny chans.

happ, hur återfann jag mig då? jo. det var ganska enkelt, jag var mig själv, och gjorde sådana saker som jag gillar och som jag saknat de senaste veckorna. har stillat mig. resonerat och fått rätsida på mina tankar. pratat ut.

när nånting känns lite fel, kan man fråga sig: vad saknar jag? vad brukar jag må bra av?
jag mår bra av att, i lagom mängd, vara ensam. gå på promenad, tänka, be.
vara hemma och pyssla, städa, baka... ja sånt där som är riktigt roligt när man inte har någon tidspress på sig.
i flera veckor känns det som jag bara flängt runt, jobb, backen, träffa familj, varit med Micke. och jag gillar det, älskar det, MEN jag behöver lite ensam pysseltid för att få ordning på hönshjärnan:) 
lyssnat på bra podcaster, legat på soffan och läst en bok (när hände det senast??)

så, dagens terapi har resulterat i:
- två formar råglimpor
- 40st småfrallor (morotsbullar)
- dammsugen lägenhet
- sorterad hatthylla, jackor och dyl.
- sorterat och torkat ut skafferiet
- två maskiner tvätt

tråkigt? nä, asskönt bara.

deg på jäsning...

en liten söt, men deprimerande jul-björk. ge oss snö!

kärlek! /ia

Inga kommentarer: