fredag 3 januari 2014

2013 del 2, juli-oktober

så, del två av året:

JULI:
det rullade på. jobbade (eftersom jag skulle ta ut min semester på hösten) , träffade vänner, var med Micke. hjälpte pappa lite med hö i Baggbo, solade i Grycksbo med Jennifer, tränade i den mån det gick för halsen. Var till Torsång och Vika med M, jobbade natt.
höjdpunkten i juli, och lite på hela sommaren, var när jag och Micke lyckades pussla ihop våra scheman och jobb och åka på en mini-semester. vår första semester tillsammans, till Göteborg åkte vi och bodde i min mammas kusins lägenhet. vi var på Liseberg hela fredagen, grymt väder och en skitkul dag :) sen gick vi på stan, Micke shoppade ;), vi träffade hans syrra, samt var hemma i lägenheten och myste. En bra helg!

Jobbet...mycket tid spenderades där, tur man trivs

en kväll i Linghed
fika på Dössberget med Jessica och Sofia
Liseberg med Micke

finaste, i Göteborg.

AUGUSTI:
första helgen var nog en av årets varmaste och finaste.... och jag jobbade :( men det är så det kan vara...kunde fortfarande träna skapligt bra, badkrukan badade några gånger, försökte lära mig åka skateboard med många blåmärken som resultat. hälsade på systeryster och var på kräftskiva vid Rog.
I mitten av augusti åkte jag en helg till Jönköping för att hälsa på Olivia, riktigt kul att återses och koppla upp med varann allt som hänt. Vi hade även en taco-middag med Johanna och Ellen, två andra tjejer från min betel-tid, så himla kul att återses igen. började fixa visum och sånt inför Indien-resan.
åkte på en dunderförkylning och fick lov att ta ut en utav årets två sjukdagar.
I slutet av augusti åkte jag till Sardinien (Italien) med några av mina bästa tjejer. En grymt bra och rolig resa! Vi ägnade oss mest åt solning, en riktigt skön aktivitet (lite rastlöshetssprattel blev det dock i mig). Men gött att bara få koppla av, sola, läsa, bada, spela lite volleyboll. och käka gott, gillar absolut Italiens matlagning: pizza och pasta, mums!:)

sommar!
Vätternstranden

Falun i augusti
Baggbo i augusti

Sardinien

bästa tjejerna!

SEPTEMBER:
Inleddes alltså i Italien. fint att få träffa Micke igen när man kom hem :) han lärde mig meka med cykeln så jag kunde byta mina punkade däck själv, woho!
började som konfirmationsledare och var på 2-års kalas i Gräv för fin-ungen Edvin. Gjorde min första fotbollsträning på x-antal år (kul!).
Mickes födelsedag åkte vi till Borlänge och käkade och gick på bio. en mysig kväll.
en lördag i september hade jag och Sofia gemensam 50-års fest med 80-talstema, hur kul som helst! TACK alla som förgyllde min i förskott-25års fest.

fina familjen
yeah!



OKTOBER:
början var lite av en hejdå-månad. hejdå till mamma, pappa, arbetskamrater och Micke... det goda i det onda var att det kändes som vi tog vara på tiden och umgicks mycket, unnade oss äta lite ute och sånt:)
och ja, sen sa jag hejdå, på riktigt, till Micke. gråt-dagen. fem veckor i från varandra....

sen åkte han till Indonesien och jag till Indien. 
resan har jag ju skrivit om i andra inlägg.. så det kommer en snabbresumé sen, tillsammans med november + december.

ljuvliga höst!

kärlek! /ia

Inga kommentarer: