torsdag 2 januari 2014

2013. del 1

om jag också, som andra bloggare, ska skriva lite om 2013, så vill jag göra det genom att mest skriva om det roliga som hänt under året. sådant som varit ledsamt och gått dåligt, det är erfarenheter som man lär sig av, men inget jag tycket man ska älta, så därför vill jag månad för månad lyfta fram det minnesvärda och positiva av 2013.

JANUARI:
min och Mickes första hela månad som ny-dejtande. spännande såklart, men det kändes hela tiden helt naturligt och självklart att vi skulle fortsätta träffas.
jag jobbade efter indienresan endast som timvikarie på 45:an, och i januari jobbade jag mest natt. sov på dagarna. åkte ganska mycket längdskidor och tog, tack vare Micke, upp snowboardkarriären efter ca 3-4års uppehåll. roligt! :)
bodde ju också efter resan hemma hos mamma & pappa i Baggbo. pendlade till jobbet, och allt gick över förväntan faktiskt. inte alls mycket bråk eller skrik.
blev också en weekend i Stockholm där jag och Hanna hälsade på Jessica Hägg. mysigt!




skidor i Sörskog
Baggbo. så som vinter ska se ut.







FEBRUARI
det fortsatte med jobb, nu mest dag och kvällstid, tränade ganska mycket och fortsatte att nöta på längdskidorna. allt stabilare med Micke,  träffade tjejkompisarna, Jocke, åkte bräda.... en ordinär men bra månad.
23 februari åkte jag tjejvasan för 3:e året i rad och tangerade faktiskt förra årets tid trots mindre träning och sämre kondition. men jag  är stark och envis - en prestation som gjorde mig stolt.


jobb
tjejvasan

ny kompis

MARS:
mars inleddes med lite mer skidåkande, denna gång Vasastafetten tillsammans med syskonen Grumsén/Eriksson. väldigt roligt och även denna gång presterade jag över förväntan och åkte mina 14km på en bit under timmen och lät inte en enda tjej passera, viktigt! ;)
fortsatte träffa Micke och inser väl att vi är ihop även om vi sagt de där 'vi är ihop nu' -orden.
hade en helt galen helg på sjukan, mitt första, rätt dramatiska, dödsfall som ansvarig sköterska. och väldigt hektiskt och lite annat. men det är sådant man i efterhand inser att man lär sig mycket av.
gick med i kvinnojuren. och ja, det mesta rullade på.
jag och Micke pratade om att flytta ihop, var och kollade lägenhet men fick lite kalla fötter. strul som alltid gör den här oros-människan väldigt rädd, och gråtig. så det blev en gråt-påsk, men annars var den bra med både snowboard och längdskidor, mycket familjetid. och, allt löste sig ju :)



Bjursås Skicenter
familjen

APRIL:
säsongsavslutning i backen och jag vågade hoppa i ett 'stort' hopp för första gången. stort för att vara mig. i typ sista åket på dagen i sista åket för säsongen landade jag kort och platt, fick ont i knät och det var något som inte skulle försvinna för än i juli någon gång.
och vips, snabbt som attan och som på ett bananskal, när jag ändå var inne i leta-lägenhet-svängen, så fick jag i början av april ett andrahandskontrakt på lägenheten jag bor i nu. en bekant/kompis, skulle snabbt in i försvaret uppe i Boden och behövde nån som hyrde lägenheten. och jag fick den! inklusive två katter. kunde väl inte bli bättre? en två:a på Elsborg, ca 5 min till centrum och tio min till jobbet, ändå jättelugnt område, egen ingång, stor fin lägenhet och ja.... jag stromtrivs här och är så glad att det blev som det blev.
så ja, en inflytt blev det i april, men vi hyr möblerat så det gick fort att packa upp :)
jag var på kvinnojoursutbildning. hade nån liten inflyttningsmiddag, visade upp lägenheten för M. första gången, jobbade på (nu på ett 75% vik - stabilt och bra!). vardagliga rutiner som håller en rätt på banan, husgrupp, kyrkan på söndagar. den där gemenskapen som är livsviktig.
jag manifesterade med vårdförbundet, gick på utbildning med jobbet, tränade på, träffade Micke på helgerna (han veckopendlade till Ludvika).

ny hemort: Falun

nya sambos: Santos & Lyon

vänner !

MAJ:
det var fint väder och det mesta rullade på. jag var ute hos Micke i Bjurs en del, sommarens första grillning bl.a. träffade tjejerna en del, var hemma hos mamma och pappa en del. jag skaffade mig en egen longboard (livsfarligt, hehe) och träningen gick fortfarande bra. firade mors dag med att få träffa guldklimps-Edvin. de gånger jag var ledig från jobb och sånt försökte jag pyssla här hemma, städa, laga matlådor, baka och sånt där skoj :)

Bryggcafét

mamma och Baggbo

vår!




JUNI:
började jobba 100%. hade prinsesskalas med tjejerna när Madde gifte sig, tränade mycket spinning, kollade knät hos läkaren, var på studentfest, 30-års fest, grillfest, avslutningsgudstjänst för Hanna & Andreas. en himla massa kalasande alltså:)
provade att köra cross för första gången när jag var till Knubben med Micke och hans syster.
sen blev det midsommar och ännu massa mer grillande, kalasande, festande. svirade om till folkdräkt och kände mig somrig och fin :)
mitt halsont (som tyvärr skulle hålla i sig i nästan sex månader) började nu.
jag var till Furudal och sov i sommarstuga tillsammans med Micke och hans vänner, samt gick på bra kyrk-möten i Siljansnäs med mamma. och hälsade på släkten i Hjortnäs och badade i Siljan.

longboardskada

prinsess-fika

Knubben med Micke
Midsommar!

Siljan, och finaste Edvin


fortsättning, dvs. juli-december, följer. de bästa månaderna av året enligt mig! :)


kärlek! /ia

Inga kommentarer: