onsdag 21 augusti 2013

Lugna gatan

Det som kan kännas lite (obs, lite!) skönt med att vara sjuk är att jag drar ner på kraven och min egen ambitionsnivå lite.

Har man en förkylning i kroppen och känner sig seg och slut som jag gör nu, så känns det helt ok att bara slappa i soffan efter jobbet och glo på tv och inte vara ett dugg effektiv.

tanken om att träna varje dag får man ju släppa och det känns bara skönt eftersom kroppen är så trött och inte ett dugg träningssugen (jag har blivit så mycket bättre att lyssna på kroppen!). 
Har jag en ledig förmiddag så känns det just nu inte lockande att gå ut och göra tusen grejer, eller städa och baka som en tok. Lite lugnt pyssel i sakta mak räcker för att känna sig nöjd. Läser en bok med ro i kroppen.

Sen är det ju aldrig roligt att vara sjuk, känns som hjärnan är fylld med seg kola och man tänker i slowmotion, men man får ju se det goda i det onda. 
eller nått.

kärlek!/ia

Inga kommentarer: