tisdag 13 augusti 2013

Höstinspiration

när inspirationen tryter, så får det bli ett tacksamhets-inlägg, det kan man alltid göra för att puscha sig själv lite och inse hur bra man faktiskt har det.

från senaste tid är jag tacksam för:

- att det varit bra och relativt lungt på jobbet. den här stresskänsliga människan drabbas ju lätt av huvudvärk annars, och det är så skönt att slippa.

- känslan när du är så trööööött att du känner dig yrslig/illamående, knappt orkar hålla ögonen öppna och bara helt mosig... och du vet att du har sovmorgon framför dig och inga måsten. så var det i fredags kväll, för både mig och Micke tror jag, och OJ så skönt det var att sova i typ 12 timmar, haha

- så tacksam att få vara moster åt Edvin. snart två år, guldklimpen. vi var där och hälsade på i fredags och OJ vad han underhåller oss. så glad och rolig. fina, fina unge du värmer mitt hjärta till tusen varje gång jag träffar dig!

- jag är tacksam för att jag har så mycket roligt att se fram emot framöver att jag knappt kommer hinna känna av vardagslunken tror jag.
Jönköping nu i helgen fredag-söndag, och hälsa på finaste Olivia-vännen. sen hemma 1,5 vecka knappt sen bär det av till Sardinien med brudarna i en vecka. börjar bli riktigt sugen nu, ska bli så skönt med massa sol och bad :) 
och sen när jag kommer hem därifrån så är det ju bara att tokjobba en månad och sen Indien/Nepal/Himalaya.
och när jag kommer hem därifrån kan man snart åka skidor och snowboard och julpynta. yeahyeah! :D

- tacksam för en skön helg med, som sagt, sovmorgnar, mycket tid med M. , en trevlig kräftskiva (gott! - godare än jag mindes). 

denna höst kommer bli intensiv, jag gillart.(fast misstänker att jag kommer tok-sakna M när jag ska bort fem veckor. en vecka går väl att överleva, men fem??) tycker hösten är mysig överlag. att komma in i lite rutiner igen. träning på vardagar. frisk skön luft... .. de två senaste nätterna har varit första på väldigt länge där jag inte svettats utan snarare känt mig lite småfrusen. 



jag har stora, långsiktiga planer vad jag skulle vilja göra med min blogg, eller med mitt skrivande...
men det krävs lite mod för att våga ta tag i det.. fast jag blir alldleles pirrig om jag tänker på OM det skulle bli verklighet.
ska kanske kicka mig i baken och diskutera med någon om det är ett möjligt projekt eller inte.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: