lördag 3 augusti 2013

2 aug.

gårdagens bra:
att det faktiskt känns (tror jag) att jag är en sådan människa som sprider glädje. som är positiv. som skrattar. som går att va med. (kanske inte jämt, men ofta) vi hade det ofantligt kul och skrattigt på jobbet igår och jag tror inte jag var orsaken till det, men en liten bidragande del.

 och en annan bra sak jag börjar lära mig: det är inte alltid jag som vet bäst. det kan bli mycket bättre när jag låter andra bestämma och jag inte alltid hävdar att få min vilja fram.

 gårdagens skärp dig: jag måste bli lite bättre på att vara ärlig. jag tränar på't. när människor är ärliga mot mig förtjänar ju de faktiskt den respekten av mig att jag är ärlig tillbaka. även i småsaker.

 sen kanske jag borde bli en bättre katt-ägare också, haha. stackrarna, jag springer in och ger dem mat och vatten och gör rent i lådorna och sen sticker jag igen. tur de har sällskap av varann iallafall:)

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: