torsdag 1 augusti 2013

31 juli - I like to watch you laughing

gårdagens tacksamhet:

- att min bästa, fina syrra och hennes familj var här och hälsade på.

Edvin, vilket litet guldkorn alltså! alltid så glad, så finurlig... man blir glad av barn. förut tänkte jag att plutte-små-nyföddingar var söta och så men att sen när barnen växte upp så verkade de ju mest bli bråkiga, jobbiga osv. och självklart är det ju ingen barnlek att ta hand om och uppfostra ett barn MEN jag kan numera verkligen förstå glädjen och det fina i det också.

- Tack Gud för min familj. systeryster. och att jag har två levande, friska, föräldrar. att jag har en bra relation till båda mina päron. att vi har varann på skapligt nära håll och kan ses när vi vill. allt detta, inget att ta för givet. 

- tacksam att det blev ett fett svettigt skivstångspass, kände mig skapligt stark och är mör i kroppen idag. bra känsla! 

- tacksam att juli var så fin, sommaren hittills så bra.

- tacksam för en mysig kväll med Mikael. en riktig gourmetmiddag: falukorv och makaroner, haha. men JO det är ju skitgott och jag hade gått och trånat efter denna middag hela jobbnatten, hehe.
och du gör mig så glad.

- att jag är ledig idag. välbehövligt. att bara vara hemma och pyssla. pussa på katterna. röja upp, ordna, fixa, baka, städa, tvätta... ni vet sånt där som egentligen är ganska kul fast man inte vill erkänna det ;)

- tacksam att jag har så fina vänner och att det är en tjejdejt planerad ikväll. mys!

- tacksam att detta tacksamhets-bloggande faktiskt gjort mig mer tacksam. :) 






nä, nu kallar dammsugaren och hårbollarna på mig. de ska väck!
kärlek! /ia

Inga kommentarer: