lördag 26 januari 2013

jag ska vara tyst från och med nu, och se vad som händer när det bränner till

hopplöst dålig bloggning på mig, jag vet.
so sorry.

men det är väl det där att det liksom är 100km/h-liv och jag inte ens hinner sitta vid datorn längre (och det kan ju iofs vara bra). och trots att jag blivit high-tech med min iphone så kan jag inte blogga därifrån. borde jag kanske göra något åt...men jag fattar ju ingenting. som vanligt.

och hursomhelst. jag vill ju helst blogga om andra saker än mitt vardagsliv. får så sjukt intressant är det inte.

men just ikväll finns inte energin och tiden (som vanligt då alltså) till några djupare tankar och funderingar. så det får bli ett vardagsinlägg ändå.

sen sist:
torsdagen blev en mega-dag: vaknade kvart över fyra på morgonen och kunde inte somna om. hade ju jobbat kvällen innan och drömde bl.a. att jag lät en patient sova ute i snön och glömde bort honom så han höll på att frysa ihjäl. suck.
och sen jobbdag och sen ville man bara däcka på soffan men så gör man INTE  (om man heter ia iallafall) för då blir man ju bara tröttare. nej, man tar sig i kragen och släpar sig till gymmet och kör sin timme. minst. och VIPS så var man mycket piggare än innan. och sen, hejsanhoppsan, blev det visst hem och laga mat, valla skidor och byta om på 30min. bra jobbat seg-ia,, om jag får säga det själv. och så iväg till elljusspåret och åka en mil skidor. och blev upp-ägd av Micke som inte åkt på längd på flera år. känns ju sjukt bra..!eller inte. ha ;)

och ja nu hemkommen från en kort stockholmsweekend. jag och hanna var och hälsade på jessica, på tiden, hon har ju varit stockholmsbo ett år nu. och gött att få lite kvalitetstid tillsammans.

och vi har ätit (räkmacka, skaldjurspasta, indiskt = guuuu va gott) och fikat årets första semla som jag suktat så efter. och så har vi frusit om tårna. och pratat sjuksköterskesnack. och tjej-prat. sånt där som vi gör.
och dippat morötter och sett på film (och jag somnade i soffan - igen) och varit på bio (och jag typ-somande - igen!) och ja, någon har lite sömnbrist kanske:)

och ja.. tågresan hem var ett kapitel för sig. hade tänkt att kanske vara lite osocial och sova/musiklyssna MEN vi lyckades hamna i samma vagn som världens festgäng med 60-åriga MC-gubbar. skratta eller gråta? haha.

de var iallafall högljudda. och pratsamma. och rätt roliga. och jobbiga. och sällskapssjuka. och försökte gifta bort sina söner. och blev bara fullare och fullare och odrägligare ju längre resan gick. en glömde att gå av på den stationen han skulle gå av på. där hans fru stod och väntade. ha, man fick sig ett gott skratt iallafall :)

MEN när fulla 60-åriga gubbar börjar klappa en på stjärten när man ska gå förbi för att köpa kaffe... då har det liksom gått för långt. ja det är ju lustigt hur sprit kan förvandla vuxna män till .... IQ-befriade urtidsdjur? 

och ja. sen, i koncentrationen på att komma av tåget utan att få med sig nån full-gubbe hem till falun så glömde jag den enda stockholsmshoppingen i en kasse på tåget.

så allt känns så sjukt lyckat just nu.
man hade behövt lite soffmys och kramar.
men sova och bli en glad människa igen? - Ja, jag tror det. och imorn ska jag banne mig träna. klämma veckans sjätte pass. det viktigaste att hinna med. träning är den bästa medicinen. mot allt! min drog.

de enda, suddiga, mobilbilderna: (allt annat hann jag äta upp innan jag kom på att jag skulle fota, haha)




ledig imorn och sen jobb mån-tors. länge sedan jag hade såna normala arbetstider. det blir nog bra. vågar man tro på ledig helg nästa också? den som lever får se.

kärlek! /ia. 

Inga kommentarer: