onsdag 23 januari 2013

it's a beautiful day

igår träffade jag en Maria-vän som jag inte sett sedan förra sommaren. men med vissa är det så, man behöver inte umgås en massa, det klickar ändå. men så fint att ses igen och det ska väl iallafall inte dröja ett och ett halvt år till nästa gång. en liten tjej-bäbis har ju tillkommit sedan sist också. mys!

och idag har jag varit hurtig nog att bege mig ut i skidspåret strax efter kl nio. inte en kotte mer än jag, minus 20.... och åh så sjukt vackert! snön, solen, skogen....kroppen som får jobba sig varm och svettig... det är awesome underbart.!
man åker upp på ett berg och längst upp finns en utsiktsplats och varje gång jag kommer dit måste jag stanna för att det är så vackert att man nästan tappar andan. och tacka Gud. för denna fantastiskt sköna värld han skapat åt oss och låter oss leva i.

det fick bli en snabbvända på 13km. fast speciellt snabbt vet jag inte om det gick, rätt kärvt i spåren....men anledningen till denna morgonträning är ju att jag ska iväg på jobb 13.30 (fast lär åka 12.15 nu när jag är en buss-tjej) till 21.30.

hoppas på att vi slipper stressa ihjäl oss ikväll. och sen hem och sängen för jobb 06.45 imorgon. gäsp!

men i helgen tar jag ledigt och åker på en kort-weekend till Stockholm med Hanna, för att hälsa på Jessica.
yeah!

stress-inlägg-bloggning.
tjao!


kärlek! /ia.


Inga kommentarer: