fredag 26 november 2010

--


Så den lite dråpliga storyn då som inte är så jätteupphetsande egentligen men men:
I tisdags var min första dag på praktiken. Allt gick jättebra, väldigt trevlig tillfällig handledare, det var kul, jag tyckte jag lärde mig massor på bara nån timme. Pepp helt enkelt. Vid förmiddagsfikat välter jag ut min tekopp över mig själv. Lite blött. Lite varmt. Jag tyckte det mest bara var pinsamt att jag var så klantig, men min arm råkade bli röd som en kräfta typ, från armbågen över hela armen ner till handen. Så då tyckte min handledare att jag skulle gå hem och vila och spola vatten så jag inte skulle få nåra brännskador och blåsor. Jag ville ju inte gå hem men kunde ju inte gärna protestera. Alla var jättegulligt snälla och frågade hur det gick och så. Jag kände mig som en klantig femåring typ. Lyckas vara där, min första dag, i ca två och en halv timme innan jag blir hemskickad. Jippi bra start. Men jag började iallafall inte gråta förren jag var själv i omklädningsrummet, haha. (obs! jag är en väldigt blödig / känslig människa som kan gråta för minsta lilla.) så att jag höll mig till min ensamhet tyckte jag var starkt jobbat. Men som sagt, snopet att komma hem innan tio första dagen.

och nu kan ja ju se det komiska i det hela. och vara glad över att jag typ inte hällde te på nån patient eller doktor eller nått, hah.
och sen har det bra gått bra och varit kul. så de blir nog bra.


och nu tror ja de slutat haft fest här i huset så då kanska man kan och ska sova.
gonatt.

/ia.

Inga kommentarer: