söndag 7 november 2010

--

Man skulle kunna säga Suck!
Suck att jag igår missade affären med en kvart och blev mjölk-lös.
Suck att jag, trots läggning vid 01.30 vaknar 6.45 och inte kan sova mera.
Suck för en stundvis stor trötthet.

Men att säga suck är inge kul. Så jag säger istället: Tack Gud för en ny dag.

Igår gick jag runt på kyrkogården jag har här alldeles ca 50meter från mitt hus. Det var så fint med alla tända ljus vid gravarna. Jag minns förr när man var med mamma och pappa till Svenska Kyrkan i Bjursås på minnesgudstjänst och sen tände ljus vid mormor och morfars grav. Det var fint. Men längesen nu. Jag sakanr lukten av Svenska Kyrkan ibland. Det luktar jul. Och frid.
Men Centrumkyrkan är bra den med för all del.

Men jag blev rädd igår också. Själv är jag inte rädd för döden för egen del, men jag vill inte att nån som står mig nära ska dö. Så låt bli det är ni snälla!

/kram
ia.

Inga kommentarer: