onsdag 29 oktober 2014

Sänggavel

När vi fick nytapetserat i sovrummet så ville jag inte att vi skulle ligga och gnugga våra fettiga huvuden, haha, mot den nya, fina vita tapeten. Vi har ju ingen sänggavel utan bara stomme + madrass (en perfekt sänggavel är min nya sovrumsdröm, hehe). 
Först satt jag helt enkelt bara upp ett skynke bakom sängen för att skydda den, men detta var jag inte helt nöjd med. Så en dag så sprang jag på ett gäng undanställda dörrar på våran vind, och jag har länge tänkt att man skulle kunna göra en sänggavel av en gammal dörr. 

Sagt som gjort.
Vi bar ner dörren, skurade rent den och ställde upp bakom sängen. Eftersom det inte är vår dörr kan jag ju inte hålla på och skruva och såga i den, men detta vart ju en enkel, och billig (noll kronor, perfekt!) lösning. 
Och helt okej snyggt om jag får säga det själv. Så min provisoriska, gratis sänggavel hittad på vinden är jag faktiskt mycket nöjd över. 



Enkel lösning va?

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: