fredag 10 oktober 2014

10/10


Idag är det precis ett år sedan jag åkte till Indien (och Nepal) för andra gången. Femveckorsresan med Rosa Bussarna. Och jag har ju sagt det förut, även om mina Indienresor varit bra är jag glad att jag är hemma denna höst. För att jag älskar hösten och vill se den, se förändringen, se de gula och röda löven. 
Det skulle vara kul om det blev lite sol snart också och inte bara regnrusk så man kunde njuta av det ännu mera och ta lite mer foton innan alla löven regnat bort. Fast trots det, så gillar jag hösten även i regn.



Det är också då alltså ett år sedan jag och M. sa ett femveckors hejdå och reste åt varsitt håll. Jag är glad att jag slipper det i år. Istället ska vi åka till Stockholm tillsamman nu i eftermiddag, där bara det är lite förkylningar som spolar den fullkomliga glädjen. Vi får hoppas att det reder sig och vi får en trevlig weekend ändå.

Och ja, jag får ju vara hemma denna höst, MEN den 6 november lyfter förhoppningsvis flyget som skall ta oss till Hawaii i två veckor. Wiihoho! :)
Det är ju perfekt va, jag får vara hemma i oktober men slipper två och en halv veckas höstrusk i november och jag får resa MED han som jag saknar annars. Vi har alltså bokat vår resa nu och det känns lite konstigt och avlägset fastän det bara är en månad kvar. Men det ska bli superkul och jag är Tacksam att detta blev av.
Att få se en plats, en paradisö, att få testa nya aktiviteter (surfing) och att få åka dit med M. Yes!

Det säger jag i dag, sitter och pluggar lite nu på förmiddagen innan vi drar till El Stockholmo. Får se om vi hörs.



kärlek! /ia

Inga kommentarer: