onsdag 29 oktober 2014

Presenten

Jag har ibland gnällt lite på M. att jag inte tycker att han köper några presenter till mig (haha, vilken golddigger jag låter som nu!). Men jag har försökt förklara att det är själva tanken bakom presenten som är det viktiga, att man vill köpa något till den andra för att göra den glad, inte att det behöver vara något dyrt eller påkostat. Typ att han kan slå in en strumpa i ett paket och ge mig, det skulle göra mig glad.

Så i torsdags när jag var sjukling och bad M. köpa ingefära till mig att göra te på och jag efter lite uppmaning att leta hittade en paketinslagen ingefära i min sminknecessär så blev jag jätteglad. Han hade fattat grejen! Det är själva tanken, gåvan, att det är roligt att få och öppna paket som är grejen. Så jag blev glad, pussade M. tack och så var det inte så mycket mer med det.

Lite senare på kvällen frågade Micke om jag inte skulle leta efter mer paket. Det hade inte alls slagit mig att det skulle kunna finnas något mer, så jag letade vidare, M. guidade mig med om det var varmt eller kallt, fågel fisk eller mittemellan. Värsta skattjakten ju, jättespännande! :) 
Och jag hittade kaffefilter, kaffebönor och chokladkakor. Schysst tänkte jag, jag är sjuk och M. vill muntra upp mig.
Och jag trodde det var klart så, jag var ju glad för det liksom. Men nä, jag skulle leta vidare. (Världens tråkigaste tjej att ha skattjakt med, jag fattade ju aldrig grejen att leta vidare, hihi) Och i ett stort paket under täcket (förstår inte hur han kunde fixa och gömma allt medan jag var hemma!) så fann jag denna inslaget i ett paket:



En moccamaster! (och den här suddiga mobilbilden gör ju inte konstverket rättvisa!)
Alltså en riktig smart-konstruktion-lyx-kaffebryggare. Och dessutom fick jag en sån där mjölk-latte-visp så kan göra skummjölk till kaffet. Vilken lyx!
Långt mer än vad jag hade förväntat mig.
Det var alltså en liten för tidig födelsedagspresent men jag blev väldigt överraskad och väldigt glad och hade inte alls förväntat mig något sådant.
Så han lyckades verkligen överraska mig den där M. Fantastiskt fint! Fina M.


Igår på riktiga födelsedagen jobbade jag men det var helt okej det med, blev lite grattad på jobbet och så. Sedan efter jobbet så blev jag bjuden på chokladbiskvi och cappuccino på stan med Johanna och Sofia F. En trevlig fikastund!

Och sen på kvällen var jag ut och åt med M. Vi gör ju i princip aldrig det sådär till vardags här hemma i Falun så det kändes riktigt lyxigt och vi åt världsgoda hamburgare på Pitchers. Efteråt cyklade vi upp till Lugnet och drog en omgång bowling också, det var relativt jämt (okej M. ledde litegrann) och inför fjärde omgången sa M. att: den som vinner den här omgången vinner allt.

Jag förlorar alltid mot sporttalangen Micke i allt som har med sport och sånt att göra MEN jag vann denna fjärde omgång i bowling och därmed enligt M's regler hela alltihop. Hihi! Jag tror han blev lite sur, han är inte van att förlora mot mig ;)
Så nu ska han bjuda mig på milkshake på Hawaii.

Ja dit drar vi ju om en vecka typ, helt galet man kan knappt fatta det. Men det får jag filosofera mer över en annan gång. :)

Förloraren, hihi ;)

Ja, det var en superbra födelsedag, TACK ALLA som grattat på olika sätt, det värmer mig så. Och oerhört roligt att fira födelsedag i Sverige igen, det är ju här NI är och här jag hör hemma.
Välsignad. Tack Gud.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: