tisdag 1 juli 2014

Shoppingdagen

idag, eller igår beroende på vad man nu kallar det när klockan är 05 på morgonen?, så blev det som en ledig dag eftersom jag skulle iväg och jobba först 21.00 (och det är alltså anledningen till varför jag är vaken kl fem också)

hursom.
jag sov till elva. (!) så skönt va, och nödvändigt för att palla jobbnatten. brukar inte kunna vara någon sjusovare på morgonen men de senaste veckornas myckna nattjobbande har fått mina sovrutiner att rubbas lite = morgontrött.

sen en liten prommis för att försöka gå in de där vandringskängorna jag köpt. har två veckor på mig för att vandra bort skavsårskänslan. hoppas det funkar. några tips?

och sen blev det något av en liten ovanlig ledig dag, shoppingdag med morsan. händer ju inte alltför ofta. vi var till Borlänge tillsammans och gick på kupolen och Ikea. riktigt trevligt. åt köttbullar och makaroner och det var göttans. med massa sås och ketchup såklart. och den supergoda fläderblomms-cupcaken, har ni ätit den?



en shoppingdag måste ju innehålla lite shopping också, även om jag inte slår nått stort slag för överkonsumtion. men en fin filt på rea, två sovsäckar (som man kan göra till en enda stor, viktigt!) , en orkide, jordgubbar, nån elkontakts-grej och ett litet tangentbord fick följa med hem.

och detta tangentbord är faktiskt anledningen till att ni får ett sånt här 'det här har jag gjort idag'-inlägg. brukar ju inte skriva sånna så ofta men nu måste jag ju testa min nya pryl. det är ett litet bluetooth tangentbord som jag kan använda när jag blogga från mobilen, det blir ju så jobbigt och långdraget att skriva annars. jättelitet och smidigt att ta med sig är det ialafall.

och pågrund av detta tangentbord skrev också Micke några rader i min blogg för att testa, och det är ju den hittills första (och enda? nä!) gästbloggningen för honom här så jag måste ju delge er av det:

'Hej jag heter Micke, jag har en cykel som heter rolf,'

fast det där med Rolf var visst påhittat. men jag ska kalla den det ändå tor jag. Rolf som stått rätt oanvänd på senare tid pga. det gråa vädret. stackarn!

aja, nu är klockan snart halv sex och jag ska jobba lite mer och sen får jag hem och sova. underbart!

kärlek! /ia

Inga kommentarer: