fredag 11 juli 2014

att bli solkysst, tacksam 11/7

idag är jag så glad, lycklig och tacksam för att semestern och första, lediga semesterdagen, trots allt, börjat på bästa sätt.

klev upp och hade en skön morgonpromenad i solen. sen hem för en avröjning av lägenheten. M. skulle ju flytta hem igen idag och man vill väl vara en duktig, liten fru? :)

Kvarnparken, fredag morgon

aja,, sen började det roliga.
Jessica kom och plockade upp mig med sin Alfa och vi drog till Hemköp. exotiskt va? och sen åkte vi vidare till Gullnäsgården och Varpan. en heldag med sol och bad, underbart! det är väl så man ska ha det när man har semester?

en sån fin och mysig liten badplats. svenska insjöar, så vackert och fint! bedårande. så jag tappar andan. njuter av Sverige och sommaren och friheten. faktiskt föredrar jag det där, insjön, framför tropiska sandstränder och hav. det är så platt, enformigt på nått vis. det här däremot. vimlar av liv och rörelse. träden. löven som vajar när det blåser. stugorna på andra sidan sjön. bryggorna, strandhusen. det kuperade och backiga. åh!

vi solade, åt, pratade, skrattade, grät en skvätt. precis så som äkta vänskap ska vara. att få lätta sitt hjärta åt en nära vän. ibland behövs det så väl, för att man inte ska spricka, gå sönder. att få vara ärlig, uttrycka orden man knappt vågar tänka. få hjälp att resonera. tack Jessica att du orkar och vill lyssna på mig. idag var du min ängel.

vattnet var nästan varmt, inte som en skållhet dusch men tillräckligt för att inte frysa ihjäl utan tycka det var skönt i alla fall. Sofia kom och joinade oss efter jobbet. en stjärna, en ängel, ytterligare en underbar vän.
kaffe, gott kaffe, med duppa ;), satt fint på eftermiddagen efter ett dopp i sjön.

ja jag är lyrisk. för det är alltför sällan man gör en sån simpel sak, spontanresa till närliggande sjö med vänner. borde vara ett återkommande nöje.
och visst är det en speciell känsla i kroppen man får när man varit ute en hel dag vid sol och vatten. ett utav mina favoritord: solkysst.

badvalen Jessica :)


det finns fler saker att vara tacksam över.
att jag och M. pratar om alternativa semesterplaner. 
att jag spenderat en lugn kväll hemma med densamme. att jag införskaffat semesterläsning på Ica Maxi och redan plöjt 50 sidor plus i denna bra bok. medan Micke sussar sött bredvid mig i soffan.
inget överdrivet. inget storslaget. men ibland räcker det bra med det lilla.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: