måndag 14 juli 2014

tack helgen

nu har det varit några intensiva dagar utan paus och det har inte blivit någon bloggning. men nu ska ni få det som finns att vara tacksam över sen helgen som var.

- att det var så fint väder i lördags. jag och M. (och massa andra) var med i ett gummibåtsrace i Grycksbo. eller race och race, man gled fram sakta och det tog väl typ sex timmar att ta sig några kilometer, hehe. men vädret var fantastiskt hela dagen och vattnet var varmt.

- tacksam att jag trots allt har någon sorts inre styrka, fastän den inte kommer ifrån mig själv. men Gud ger mig en inre styrka när det behövs, fastän jag själv mest ser mig som världens mes. att våga säga nej till alkohol trots grupptryck och påtryckningar till och med från M. kräver en styrka som jag inte trodde jag hade. men man blir stark när man vågar stå på sig och överbevisa sig själv. och i slutändan så vet man ju att man aldrig mår bra om man låter folk tvinga eller övertala en till saker man själv inte vill och känner för. jag är tacksam för att finna en styrka jag inte ens visste själv att jag hade.

- jag är tacksam för mina föräldrar som jag vet alltid finns där för mig och ställer upp, vad jag än behöver. tack!

- tacksam för att jag tog mig till kyrkan igår första gången på länge och fick höra gripande ord. människor som varit fast i långvarigt, tungt missbruk och kriminalitet och tillslut blivit fria när de funnit sin tro på Gud och fått hjälp på kristna behandlingshem. starkt!
Tack Gud, tack Jesus att du är en sån stark kraft, till och med starkare än det tunga narkotika och alkoholberoendet. Tack att du räddar människors liv!

- tack för kroppen, för ett kort intensivt gympass igår, att kroppen svarar, att jag känner mig stark. härlig känsla.

- jag är tacksam för en trevlig kväll igår då Jessica var här och kollade VM-finalen i fotboll tillsammans med mig och M. kul att ha en kompanjon som är lika intresserad som en själv. :) och en bra och spännande match ju! synd att VM är över nu.

- tacksam för måndag morgon och inte behöva gå till jobbet. det är nu semesterkänslan infinner sig på riktigt va? skönt med en dag att inleda med noll planerat, bara slappa och ta dagen som den kommer.

jag önska er alla en fin dag, oavsett om ni jobbar eller är lediga.
kärlek! /ia

Inga kommentarer: