lördag 5 december 2015

Sjuk av saknad?

Jag skrev ju igår om att Micke åkt till Hawaii,  men att jag ändå var lite småpepp på att vara ensam hemma. Och är jag redan sjuk av saknad? Nja...inte direkt, men;
det gick ju bra att vara själv i några timmar till nått hände som jag inte var så pepp på: magsjuka.
Och i och med det försvann ju den mesta peppen och energin, men känner ju sig bra ynklig alltså när man knappt får i sig nått och det lilla som kommer i rinner rakt igenom kroppen på en ganska fort.

Jag brukar inte vara någon magsjuk person, innan detta år tror jag att det var över tio år sen sist men detta är tredje gången i år. Usch! Men är iallafall inte lika klen och dålig som vid nyår eller när jag var på Madagaskar, så hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Som tur var orkade jag pallra mig till macken igår och bunkra upp ett litet förråd innan jag blev riktigt dålig, så nu har jag lite coola i alla fall..




Och ett bra sjuksällskap med mig i sängen.



Det är inte många dagar i livet jag legat i sängen en hel dag utan att ens bry mig om att gå upp och klä på mig, men idag är en sådan dag. Har iallafall haft bra underhållning med hjälp av Vinterstudion och live-stream från snowboardtävlingen i Beiijing. Go vintersport! 

Ska försöka orka med att visa er lucka fem i min julkalender idag. Men efter en sån här kraftansträngning som att skriva ett blogginlägg så måste jag vila en stund, haha.

Man inser inte hur bra man mår när man är frisk förrän man är sjuk. Det får bli dagens visdomsord från mig.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: