onsdag 16 december 2015

Advents-ge-bort kalendern #16 (och lite annat)

En sån dag! (Som Olle i Pistvakt skulle ha sagt)

De allra, allra flesta dagar älskar jag mitt jobb och tycker att jag får så mycket igen av alla människor jag möter. Men det som är kruxet när man jobbar med människor är ju att det blir väldigt komplexa och svåra situationer ibland, och ibland gör man fel. Jag gjorde fel idag. Och det värsta är att när jag eller mina kollegor väl gör fel, ja då är det ju människor som drabbas och får lida.
Så det har varit en tung dag, faktiskt.
Det är inte alls ofta jag bryter ihop på jobbet, men idag blev det så.

Framförallt kanske för att jag körde över mig själv. Jag lyssnade inte till mitt hjärta och min inre röst som sa att det här är fel. Jag gjorde det som andra människor hade beslutat sig för, men inte det som kändes rätt för mig. Och jag blir arg på mig själv, för detta är ju min svaga punkt: att våga stå upp för det jag tycker är rätt eller fel, att våga säga ifrån, att våga ta obekväma beslut. Men som min kloka chef påpekade: Det bästa med det här är ju att jag har lärt mig till nästa gång jag hamnar i en liknande situation och att jag då förhoppningsvis kommer välja att agera annorlunda.

Jag vet att det här kan låta lite halv-kryptiskt men på grund av sekretess och sånt där så kan jag såklart inte skriva direkt vad som hände.
Hursom, nu har jag ju ändå fått skriva av mig lite och dessutom har jag ju, som jag redan visste och ständigt brukar poängtera, världens bästa kollegor och sånt gör ju allt så mycket bättre. Kärlek till dem!


Nu till dagens viktigaste uppdrag, hehe: lucka # 16 i min adventskalender. Alltså, hujedamig vad fort dagarna går!
Idag väljer jag att ge bort tre olika halsband och hoppas någon kan glädjas av dem.





Kärlek! /ia

Inga kommentarer: