fredag 18 december 2015

Advents-ge-bort kalendern # 18

Idag är jag ledig, och njuter av det. Dagar med inte så mycket inplanerat är nog bland de bästa dagarna jag vet :) I alla fall efter en period med mycket jobb.
Planen är att alldeles strax ta mig ner mot stan där jag ska försöka få ihop lite julklappar. Även om jag inte har jättemånga att fixa till tycker jag det är svårt. Men den här gången har jag iallafall en liten plan vad jag ska kolla efter, så då kanske det går bättre än sist, när jag nästan fick panik av att irra runt i olika affärer utan att ha en aning om vad jag ens skulle leta efter.

Jag drömmer om en snöig, vit jul men den kommer nog, tyvärr, bara bli en dröm i år. Åhh alltså! :( Vill ju ha det där fina, vita fluffet som gör världen så vacker. Ska det fortsätta såhär om vintrarna får man nog flytta till norr-norra Sverige...

Här är bilderna på dagens lucka i min julkalender:


Idag ger jag bort en ... ja vad ska man kalla det egentligen? Låda? Förvaringslådor/fack typ. 


























Pratade lite telefon med Mikael imorse när jag vakande, var kväll därborta i Hawaii då. Känns fint att kunna prata med varandra och ha kontakt nästan varje dag. Och visst finns det nått fint i att få sakna och längta efter varandra ibland? 
Senare idag är nog planen att åka hem till mina päron i Bjurs, för att tidigt imorgon dra till Sälen över dagen med några av bästa brudarna. Det ska bli skoj, åtminstone lite konstsnö att åka på.  


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: