onsdag 23 december 2015

Advenst-ge-bort kalendern #22

Skriver mitt i natten nu igen då det återigen är nattjobb som står på schemat. Denna natt väldigt lugn faktiskt, hittills i alla fall. Det är ju rätt skönt om det håller sig i lugnt tempo på natten men samtidigt blir ju timmarna att kännas långa om man inte har så mycket att göra.


Och nu börjar det verkligen närma sig julafton med stormsteg. Jobbar ju en natt till så på de få timmarna jag är vaken och hemma mellan jobbpassen försöker jag klämma in att hinna med det sista julpysslandet. Har slagit in de flesta klapparna nu i alla fall och imorgon när jag vaknar tänkte jag försöka julbaka lite.
Och så vill jag ju gärna hinna med lite träning och sånt de där timmarna jag är vaken också, speciellt såhär innan jul när man vet att det kanske blir mycket stillasittande och mycket mat så känns det så skönt att få röra på sig ordentligt innan i alla fall.
Idag var jag ute och sprang, första gången på ett tag men det är ju så milt och varmt nu att det inte var några problem, behövde inte vara rädd för halkan heller. Blev ett bra pass faktiskt, har ju lite hat-kärlek till löpning men idag var jag nöjd med mitt pass, ca 7km tror jag det blev.


Dagens lucka blev en väldigt enkel sak, en reklam-kaffemugg, dock helt oanvänd. Kan ju kännas lite som billigt skräp att ge bort men vad mamma berättat och vad jag själv sett när jag varit utomlands i fattiga länder så är ju inte ens porslin något man kan ta förgivet att de har. Så de kanske blir glada för den lilla muggen.




Kärlek! /ia

Inga kommentarer: