onsdag 21 september 2011

när jag tröttnat på jag, min och mig, blir jag svag, blir jag rädd att nånsinn förlora dig.

-
idag har jag haft en skön, välbehövlig, ledig dag. som bestått mycket av tända ljus, kaffe, en bra lättsmält bok och en skön fåtölj (förutom tvätt, gå på stan, handling, promenad, träning x2, haha)

Men åhh vad det är skönt att bara sitta ner och koppla av, utan tidsstress. Tyvärr är jag en sån som lätt blir stressad av att ha det lite lungt för då tänker jag: nu borde jag göra allt det där jag känner att jag inte hinner göra annars. Göra "nyttiga saker", plugga och läsa på, ta reda på saker här hemma, höra av mig till och umgås med folk man inte hinner umgås med annars osv...

När man egentligen mest tycker det är superskönt att sitta där i sin läsfåtölj och mysa.
så det var vad jag gjorde idag. inte träffat eller pratat med en människa (förutom kassörskor och sånt då....) Och jag dog inte.




en bara vara dag - because I'm worth it!


/ia.

Inga kommentarer: