onsdag 7 september 2011

Dagens....



tre bra fina tjejer som dejtat lite idag

(och vi är singlar - kanske dags att slå till innan det är försent va?!)

:)


bra: känt mig ovanligt glad, balanserad sådär utan speciell anledning. (förutom några små vredesutbrott, men det får man räkna med, haha) som att jag varit vän med mig själv och mina tankar och min kropp, istället för att vara fiende till mig själv. Sunt.


jobbiga: hemtentan, speciellt när det känns som man inte har tillräckligt med (bra) böcker att hämta fakta från. Och att den har så nedrans många dryga frågor. Men har kommit igång iallafall..

och såklart det tunga; Stefan Liv död. Och ett 40-tal andra, ett helt hockeylag utplånat. Tankarna går till deras familjer. Undra hur många barn som förlorade sina fäder där på några ögonblick? (Jag är ju väldigt sugen på att åka till Ryssland mera, gärna Moskva, men inte så sugen på att flyga inrikesflyg där....)


lunch: dejt med mina blivande sjuksköterskokollegor (ja alltså det är jag som är den blivande) , och också lågstadievänner. och mellanstadiet. och högstadiet. och gymnasiet. och ja... förhoppningsvis livet ut. Ni är så bra! <3


träning: biceps (discopumpat alltså, hahaha) och lång-spinning. Med en väldigt bra och svettig feeling! När man liksom blir utpumpad men fortfarande är pigg och inte sliten.Älskar när träningen är sån.

Och varit helt sockerfri i fem dagar i rad nu, och med tanke på hur sommaren och senaste tiden sett ut så är det en framgång. Och kanske därför jag känner mig lite mer balanserad - mindre socker betyder lättare att "unna" mig att äta mer av annat, riktig mat och bra grejer. Eller så är det bara mitt psyke som tycker jag är "duktig och ren". tsss....


goda gärning: när man får spontana knäppa infall ska man skynda sig att förverkliga dem. iallafall om man är så ospontan och tråkig som jag är. så nu har jag skrivit vykort/tackkort till främmande människor. hoppas de uppskattas :)


frustration: åhh! om jag önskar något så skulle jag önska att jag inte vore så blyg. det ställer liksom till problem. små, men jobbiga problem i vardagen. som att jag t.ex. är jätterädd att människor ska uppfatta mig som otrevlig och ointresserad när det inte alls är så. jag är ju bara blyg! så kommer inte på nått vettigt alls att svara när folk jag inte känner så bra tilltalar mig. fören typ en och en halv timme senare.... och då kan det ju vara något försent.

så alla som någon gång nånsinn känt sig dissad av mig, tänk på att det är inte pågrund av arrogans och nonchanlans utan att det beror på att i mig bor det en blyg liten tjej som inte alls vet hur hon ska hantera nya situationer, nya människor och vad hon ska säga..


jaha, det var allt. tror jag.

/ia

Inga kommentarer: