måndag 16 maj 2011

pretty as a picture

-


Hägg. Och jag är glad att jag kan bli lycklig av det lilla. Av en doft.


Jag tror att jag blivit lam. Skriver (eller tänker) nästan aldrig på något som gör mig sådär upprörd och arg. Skriver aldrig något samhällskritiskt, politiskt, något om hur man kan förändra världen till det bättre. Det enda jag känner lite inspiration att skriva handlar om träning, men det tänkte jag bespara er ifrån (just idag iallafall, hehe).

Just nu känns det som det räcker med att vara glad när man är glad, ledsen när man är ledsen. Försöka hinna njuta av en bra bok då och då. Äta choklad. Tänka på skönhet. Diska varje kväll. Göra så gott man kan. Och inte minst, njuta av våren. Tacka Gud för det fina och vara ok med att man inte förstår allt.


Men jag lovar. Jag kommer bli o-lam igen och tänka till och försöka komma med något vettigt. Nån gång ibland iallafall.


/ia

Inga kommentarer: