tisdag 31 maj 2011

I don't want to feel like it's an end of a summer

(Nej jag vill inte att det ska bli juni. Jag vill ha maj i evighet. Den här maj. Låt det aldrig ta slut.... )


Igår var det en lite lessen tjej som insåg att hennes seghet och svårighet att bestämma sig hade spelat henne ett litet spratt. För jag hade ju i princip bestämt mig på söndag kväll att beställa biljetter till hela Peace & Love veckan. (Och det fanns biljetter när jag kollade). Men jag tänkte att jag bestämmer mig helt på måndag. Men eftersom jag inte hann göra det förrän ganska sent på kvällen så var det slutsålt. Minst sagt snopet!

Men nu kommer poängen: Endera kan jag välja att gräma mig skitmycket för det här, bli lessen, sur osv. (det blev jag ju lite först förståss). Men inget blir ju bättre av det. Jag kan lära mig en läxa: att inte dra ut på mina beslut.
Och, kalla mig naiv, MEN jag tror att om Gud vill att jag ska på P & L så kommer han fixa så att jag hittar en biljett att köpa. Och har han andra planer för mig (typ att det kanske kommer en drömprins på en vit häst och rövar bort mig till romantiklandet eller nått) (obs ta mig inte alltför seriöst!!) så kanske det inte är meningen att jag ska på P&L och då blir det säkert nått bra av det med…
Det är skönt för en liten människa att lämna över saker man inte kan påverka till Han som är. Den han är.


Och förresten så vill jag berätta om något glädjande också. Om mitt stora kap i helgen (nej det var inte en kille som jag plockade med mig hem!). Däremot ett par vita converse. För 20 spänn! Helt otroligt. Har gått och funderat på att köpa mig ett par nu i vår, men inte kommit riktigt till skott, 700kr för ett par tygskor med ett litet märke på är ganska mycket pengar för en student som lever på 2700 CSN-kronor i månaden. Så gissa lyckan när jag helt otippat ramlade förbi en loppis på en förmiddagspromenad, hade kontanter på mig och där står ett par vita converse. I storlek 36! Perfa. De var nog Gud som sänt ner dem till just lilla mig för att trösta mig för fredagens små besvikelser ; ) Lite slitna såklart eftersom de var begagnat, men slitna hade de ju blivit fort ändå.
där sparade snål-bjursingen in 680 riksdaler. Inte illa. Det är lycka i shoppinghjärtat det. (Och shoppade en hel del annat också i helgen... hmm, nått lär man ju roa sig med. Och eftersom jag inte hittade nått jag ville ha i Stockholm så fick det bli ersättningsshopping här i lilla Falun istället, där utbudet är mindre - men då blir det lättare att välja!)




<3 kärlek



/ia.

ps. dagens musiktips: Broder Daniel. Bra skit!

Inga kommentarer: