lördag 28 maj 2011

hundred percent reason to remember the name

-
alltså jag försöker ju ta min tro seriöst och så. och tycker att det är något man ska ta på allvar. men bara för det betyder det ju inte att jag tror att Gud är en tråkig gubbe som inte har någon humor. Eller att Jesus inte skulle ha det heller. Och jag (jag kanske bara har dålig humor?) tycker iallafall att den här bilden är så sjukt rolig.




Fast egentligen, vem har sagt att Jesus inte skulle kunna ha varit tjock? Å andra sidan gick han ju runt i öknen en massor och mellan olika byar och städer så han måste ju fått rätt mycket motion. Och åt väl mest bröd och fisk. Så jag tror nog ändå att han inte var såhär fet....



Men här lite åt det mer seriösa hållet igen, delar av en bra låttext, tillägnad han tjockisen där uppe.


And I find peace When I'm confused

I find hope when I'm let down

Not in me

But in You

I hope to lose myself For good

I hope to find it in the end

Not in me

It's You

It's all I know



/ia

Inga kommentarer: