söndag 22 september 2013

livet är för kort för att kastas bort

när man börjar bli såhär gammal (snart 25 bast ju!) börjar man mer och mer inse vad som betyder något och vad man blir glad av. visst, det kan vara nice att få/köpa nån pryl och det är ju alltid lite spännande att öppna presenter och så.
MEN det som verkligen rör en i hjärtat är när människor tar av sin TID och sitt ENGAGEMANG. eftersom jag själv vet och känner hur just tid och engagemang lätt blir en bristvara i våra stressiga dagar känns det så värdefullt att få vara del av någons tid och engagemang.

jag minns när jag tog min sjuksköterskeexamen hur oerhört rörd, glad och tacksam jag blev när mina vänner Erica, Olivia och Johanna hade överrasknings-kört ända från Småland för att fira mig i ca 2 timmar. jag blir helt varm i hjärtat än idag när jag tänker på det.


och så, igår.
jag och Fia hade en gemensam 50-års fest, med 80-tals tema. och det mina vänner, att NI kom (även fast ni kanske inte kände så många där och var lite obekväma innan) att ni lägger tid och engagemang på att fixa kläder, att några hade skrivit och övat in en egen låt till oss. att ni gläder oss genom att ha ett glatt humör, ställer upp på våra lekar och har dansvilliga fötter.
att ni skrattar och har roligt med oss. 
ja att ni var DÄR helt enkelt.

DET är det som betyder något. som gör mig lycklig i hjärtat.
för det är då jag känner: jag hör hemma här. tillsammans med mina kära, äkta, vänner. med Mikael. jag kan vara helt och hållet mig själv. ni gör mig SÅ glad. 

och jag vill ingen annanstans, vill inte vara i en annan tid, på en annan plats. jag är närvarande, GLAD, LYCKLIG, TACKSAM här och nu.

love you.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: