måndag 3 oktober 2011

om du inte finns till - vad ska jag göra då?


plötsligt händer det....???


Jag erkänner. Mer än gärna. Jag vill träffa någon. (ja att vara tillsammans med alltså)
Jag vill träffa någon som är kristen.
Jag träffar och umgås inte med några kristna killar. (finns inga i falun - bara gifta och förlovade – och det lovar jag – de stöter jag inte på!) Lär inte känna några nya. Rör mig inte i frikyrkokretsar.

Jaha, så hur får man ihop denna olösliga ekvation? Finns det nått snille därute som kan berätta det för mig.
Tell me.

(eller tror ni drömprinsen kommer ridande på en vit häst och knackar på min dörr en vacker dag kanske…?)

(Och obs! idag var första gången jag tänkte tanken att jag skulle kunna vara tillsammans med en tjej. För så snygg/vacker var den tjej/kvinna jag såg idag. Nått speciellt.
Men nej. Det är inte min grej. Så håller mig till att drömma om bara prinsar ett tag till.)


För seriöst. Ibland tänker jag att min bästa tid är ju nu. Eller skulle kunna vara. Men jag har ingen att dela den med. Jag vill inte vara gråhårig när jag gifter mig....

/ia.

1 kommentar:

maria sa...

Vilket underbart inlägg! Jag har redan grå hår.. Och vill inte att de ska bli fler innan ringarna sitter på fingret. Och jag vill veta om jag kan bli mamma. Tittar på Barn till varje pris på Svt och då väcks den tanken. Och jag blir samtidigt livrädd för att jag ska bli så desperat att jag åker och blir gravid i Danmark, ensam. Det känns inte alls som jag, så jag vill inte komma till den punkten. Nätdejting. Det är mitt tips. Inte för att det funkat än för mig, men gå på dejt är kul och det får humöret lite bättre. Kul tidsfördriv och man slipper sitta ensam och vänta.. Det finns nån kristen nätdejtingsida tror jag. Men annars är happypancake.com gratis. Du får vara tydlig med vad du söker.. :) Och nej, det är inte fult att nätdejta. Hallå, det är 2011, inte 1999! Ha kul vettja! :D