söndag 16 oktober 2011

Höstkärlek. nu igen.

-




En utav sakerna jag gillar allra mest när det är helg är att man kan sova något längre så att det har hunnit bli ljust tills man vaknar. (typ åtta tycker jag är ultimat gå-upp-på-helgen-tid! haha). Då vågar jag mig ut i skogen på mina morgonpromenader, inget man direkt gör när det är becksvart ute som i veckodagarna direkt. Men åhh vad fint det är att gå i skogen nu. Solen går upp över bergen och träden, fåglarna börjar kvittra och det är bara allmänt fantastiskt vackert med den kalla klara luften och de storslagna färgerna på träden och prasslet i alla löven på marken.
I love it! Och kan inte annat än att känna en stor stor tacksamhet och tillit till Gud som skapat världen så övermåttat underbart.


Och här en annan anledning till att de senaste helgerna varit så underbara och fyllda med kärlek och fyllt på mig med energi och livslust. Små bäbisar skapar ju en sån glädje runt alla som är omkring och när dessutom denna bäbis har del av samma arv och kött och blod som vi andra i familjen känns det fantastiskt stort!


E. och morfar myser på mammas födelsedagskalas<3.


Och glädje del 3: Tyckte jag hade lite mer pengar än väntat på kontot sist jag gjorde ett kontoutdrag. Så det har jag åtgärdat genom att gå på stan idag. Förutom allt annat bra med hösten så tycker jag om att shoppa nu när man kan burra in sig i stora sjalar, stickade tröjor, vinterjackor, mössor och annat mysigt. Och eftersom Högskolan Dalarna är så omåttligt kall jämt och ständigt tycker jag faktiskt att stora stickade tröjor är en bra investering :)


kärlek!

/ia

1 kommentar:

Lekattensliv sa...

Hej vännen! Tack för allt fint du skriver! Man blir så himla glad av det!!!