lördag 1 oktober 2011

did you give the world some love today, baby?

-
tror jag nämnt detta förut men det kan vara värt att nämnas många gånger om:

Skratt måste vara en av Guds finaste gåvor till oss människor. Jag älskar att skratta! Visst mår man så bra av det?Jag tror jag älskar och uppskattar det extra mycket eftersom jag dels som person är lagd åt det lite mer allvarliga och vemodiga hållet och att jag dels ställt till det (eller vad man nu ska kalla det) så mycket med mitt liv att jag verkligen inte tar välmående och skratt förgivet och något som händer varje dag. Så varje gång - en underbar gåva. Finns det något bättre än när man tillsammans med andra människor bara bubblar av skratt sådär så man inte kan hålla det inne och man får ont i magen av skratt-kramp efteråt och man sen kan gå runt och le hela dagen.
Ja så blir jag av skratt iallfall. Just för att det inte händer alltför ofta så känns det så tacksamt. Tack Gud, du som skapat världen och är källan till all glädje och alla skratt. Tack för att du vill oss väl.

Denna vecka har jag skrattat en del. För att jag träffat många fina roliga människor. Så ska livet vara. <3



en trollunge som vill vara barnsligt glad

/ia

1 kommentar:

Madde sa...

Du är riktigt söt. och verkar riktigt klok också.

Läste igenom lite blogginlägg här och var och jag vill hoppas att din ätstörning blir bättre och så vidare.

Kram på dig!
/ Madde :)