måndag 17 oktober 2011

när liten blir stor.

-
Jag är ju, som jag säkert nämnt, väldigt ressugen. Så jag har gjort en liten lista som jag sakta men säkert bygger på. Med resmål. Som jag skulle vilja besöka. Helst innan jag är 80 liksom. Egentligen skulle det nog kunna stå "alla ställen på hela jorden" på den där listan. Men lite måste man ju prioritera. Så här kommer några av de som kommer först. På drömlistan:

- Oslo
- Rom
- Paris
- Taize (och klostret)
- Indien
- Afrika -främst Kenya/Tanzania men även Nordafrika.
- Israel, framförallt Jerusalem.
- Zurich
- Grekland (igen)
- New York!!!!!!
- Italien (hmmm.. undra varför? ;) )
- Moskva
- London
- Transsibiriska järnvägen
- Nått ställe med midnattssol


Jahapp. Det är nog bäst att sätta igång snart. Så vill du vara mitt ressällskap till något av ställena så säg till. Mycket roligare om man har sällskap ju!
Och tipsa mig gärna på fler resmål som borde stå på min lista.



Kram & godnatt.
Trött men glad <3

/ia.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Jag hänger gärna med till Taize, Afrika, Israel och New York!

Lekattensliv sa...

Jag tar en resa till Kenya-Loitokitok, ska vi åka tillsammans?