måndag 2 mars 2015

VM-festen är över

Hej Måndag!
Då var det vanlig vecka igen, VM-veckorna är slut. Om man vill tänka pessimistiskt kan man nu konstatera att en tolv dagar lång fest är slut och att vi skattebetalare i Falu kommun nu kommer få en lång, ekonomisk baksmälla.
Vill man vara positiv kan man konstatera att det var en riktig folkfest och att det gick otroligt bra för Sverige med hela nio medaljer, vi fick faktiskt medalj varje tävlingsdag. Fantastiskt kört av den svenska åkarna tycker jag.

Själv var jag på en tävling, damernas 10 km fritt i tisdags. Charlotte Kalla vann guld i överlägsen stil i ett snöigt skidstadion på Lugnet. Det var kul att vara där och uppleva en tävlingsdag, även om jag måste medge att man definitivt har bättre överblick på loppet hemma i tv-soffan.

Jag försökte klicka lite bilder på plats utefter spåret men det snöiga vädret gjorde det svårt att få några foton i högre kvalitet. Här bjuder jag iallafall på mina tre stora idoler inom skidåkningen: Charlotte Kalla, Marit Björgen och Therese Johaug. 

Charlotte Kalla på väg upp för backen. 

Therese Johaug

Therese kämpar på

Min stora idol: Marit Björgen

Kämpa på!
En sådan grymt stark kvinna
Folkfest var det iallafall
Amerikanskt silver och brons - de viftade stolt med flaggan

Charlotte Kalle överst på pallen vid blomsterceremonin

Suddigt, färgglatt, snöigt...

Heja Sverige!

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: