måndag 30 mars 2015

Löparpeppen

Jag är glad ibland också, såklart. Rätt ofta faktiskt. Jag är glad när jag tränar eller har tränat. Älskade endorfinkickar, den där goa känslan man får i kroppen, som behövs. När jag tränat (hårt då) går jag runt med en god känsla i kroppen resten av dagen, oftast.

Just nu försöker jag komma igång med löpningen. Och även om det känns stundtals tungt i benen och med en rätt kass kondition så går det iallafall framåt. Och det gör mig så nöjd, att träningen faktiskt ger lite resultat.
Kommit igång att jogga lite ute och då blir det väl en 6-7 km, och inne på löpbandet försöker jag köra lite intervaller eller kortare distanser med lite högra fart. Körde ett sånt intervallpass i går på Friskis och det var det bästa på länge :) Jag är inget löpproffs direkt eller supervältränad men man kan ju bara jämföra med sig själv och igår kände jag mig nöjd.

En liten extra motivation för löpningen är att jag ska vara med i Blodomloppet i maj, och springa tillsammans med några arbetskamrater. Att ha ett lopp att träna inför är nog det som behövs för att den här lat-rumpan verkligen ska få motivation. :)
Har ett mål inför den här säsongen och det är att kunna springa en mil under timmen, vilket jag har klarat förut men det var flera år sedan och jag har inte riktigt varit i närheten av det de senaste säsongerna. Men nu är jag pepp, även om det är en hel del träning dit.
Hoppas på att få vara frisk och skadefri.

Så, nu fick ni ett inlägg om mitt nördintresse träningen och om vad som gör mig glad och pepp.





























Kärlek! /ia

Inga kommentarer: