lördag 30 juli 2011

skitidetdusåleverdulängre

-


det är vackert

Jag vet att jag för ett tag sen lovade att sluta skriva om mens, bajs och sånt. Och jag tycker jag varit riktigt duktig på att hålla vad jag lovar. Men nu kan jag inte hålla mig längre! (fatta ordvitsen i den!)

Så nu kommer ett litet inlägg väldigt pryda personer kan hoppa över (men jag lovar jag ska inte skriva om mens i alla fall, vet att speciellt killar kan tappa aptiten för mindre)
MEN, grej ett: Jag har skavsår i stjärten, mellan skinkorna liksom, (tänk inget snuskigt nu!) och det gör förbaskat ont. Speciellt när man går. Orsak till detta mindre angenäma problem vet jag inte riktigt. Kanske är det torsdagens fem-mila tur på cykel som nu ger sina men, eller så är det pågrund av svettutvecklingen och skavningen när man är ute och joggar i detta varmväder, ologiskt konstruerade spetstrosor eller att jag köpt mitt toapapper på Lidl. Alltså inte det mest mjuka och sköna. Det sägs ju att många borstar tänderna för hårt så då kanske många torkar sig i arselet för hårt också….
Ja det finns alltså många tänkbara anledningar. Fast inte så många lösningar tror jag, för jag tänker inte sätta skavsårsplåster i röven i alla fall!

Grej två: jag har ett tix, en ovana, nån fix idé. Att jag inte kan gå på toa (hemma då) utan att ha musik på. Så även om man, som man så ofta blir, eller hur?, panik nödig av det ena eller andra slaget så fort man kommer innan för dörren hemma, kan jag inte gå direkt på toa, utan måste knipa, knipa, knipa tills jag fått på datorn och in på spotify så det är musik på innan det är dags. Och det ska alltid krångla just då. I värsta fall får man ta det enklare sättet att slå på vanliga stereon. Att denna ovana, att inte vilja gå på toa i tystnad, inte fått konsekvensen av någon olycka på mitt golv ännu är väl ett rent under.

Puss och hej från er omogna tjej som faktiskt bajsar ibland fastän hon är, just det, tjej.
/ia.

Inga kommentarer: