torsdag 7 juli 2011

Dom har molnen i famnen men du skriver ord som mord i handen

__


Men nu är hon inte så kaxig längre, tjejen.

Jo jag är som vanligt tacksam för livet, och det är underbart. MEN bland det tråkigaste man kan göra är ju att ha massa förväntningar om saker och sedan blir det inte som man tänkt sig.
Till exempel om man förväntat sig att ens lediga vecka ska innehålla sol och bad och en massa träning (skulle ju ha träningsläger med två pass/dag så min borttappade kondition skulle ha en chans att komma tillbaka…). Och så efter en dags ledighet slår det värsta halsontet jag nog haft i mitt liv till. Så nu har det blivit en Alvedon-vecka istället. Hann dock med fyra gym-pass på två dagar och träningsvärken från den blandat med feber-värk var inte så skönt. (lugn, snart ska jag sluta klaga!). Men först: svenska sommarvädret; jo visserligen, det är varmt och så, sol ibland. Men aldrig nånsinn klarblå himmel, jämt en massa moln som kommer precis när man har tänkt sig att ligga och pressa lite. Typiskt! / bitter kärring…


Så ja, denna lediga vecka blev inte riktigt så rolig som jag tänkt… MEN, jag hade en trevlig frisk dag med Jocke i Sågmyra i måndags, jag pallade lite styrketräning i alla fall, äntligen tid att träffa M för en snack-stund igår, skön dag hemma idag, imorn blir det Leksand med omgivning och Anna&Mats-besök, på lördag lite vigsel i Vika kanske och söndag en påhälsning till farmor. Och så länge jag käkar piller håller jag mig ju så pass frisk att jag pallar att hänga med. Så så illa är det inte.. Får väl ta tag i träningen sen när jag frisknat till lite. Är grymt motiverad nu i alla fall!
Och ganska tur ändå nu när jag mår lite tjyvens att jag varken befinner mig på Hönö eller jobbar.


Och att, tydligen, vara hatad av någon jag inte känner. Och som inte känner mig… känns lustigt och märkligt. Och väldigt lessamt.
Jag som ibland ser på mig själv som en liten tjej som inte gör en fluga förnär…. Tydligen håller alla inte med och jag förstår inte ens att man orkar lägga energin på att avsky mig och allt och alla som har med mig att göra. Sorgligt var ordet!


/ia

Inga kommentarer: